Etusivu Asiointi Sosiaalinen media Sosiaalisen median toimintapolitiikka

Sosiaalisen median toimintapolitiikka

Sosiaalisen median kanavat ovat tärkeä ja näkyvä osa Kauhavan kaupungin viestintää. Haluamme olla mukana foorumeilla, joilla ihmiset muutenkin aktiivisesti toimivat. Käytämme sosiaalisen median kanavia ajankohtaisista asioista tiedottamiseen ja herättämään keskustelua. Tavoitteenamme on edistää luotettavan tiedon saatavuutta ja levittämistä. 

Kauhavan kaupungin sosiaalisen median profiilien ylläpito

Kaupungin viestintäryhmä vastaa sosiaalisen median profiilien ylläpidosta, käytöstä, toiminnan arvioimisesta ja kehittämisestä. Viestintäryhmän puheenjohtajana toimii viestintä- ja markkinointikoordinaattori. Lisäksi eri yksiköt vastaavat omista sosiaalisen median kanavistaan.  

Keskustelut ja kysymyksiin vastaaminen

Profiilien ylläpitäjät seuraavat keskustelua arkisin työaikana ja vastaavat mahdollisuuksien mukaan kysymyksiin. Voimme myös ohjata kysyjän oikealle taholle tai siirtää keskustelun toiseen kanavaan, joka soveltuu siihen paremmin. Kiireellisiin yhteydenottoihin puhelin on edelleen nopein apuväline.

Somesäännöt

Pyydämme kaikkia sosiaalisessa mediassa kommentoijia muistamaan hyvän verkkokäyttäytymisen. Epäasiallista käyttäytymistä ovat mm. seuraavat:

  • Henkilöä väheksyvät, pilkkaavat, loukkaavat, nöyryyttävät tai vihjailevat kommentit
  • Työsuorituksen jatkuva ja perusteeton arvostelu, mustamaalaaminen
  • Perättömien tietojen ja juorujen levittäminen
  • Aiheeton arvostelu ja väärien syytösten esittäminen
  • Henkilön mitätöinti
  • Aiheettomat kiusaamissyytökset
  • Henkilöön kohdistuva uhkailu tai pelottelu
  • Sukupuolinen tai rasistinen häirintä

Poistamme asiattomat ja asiaan liittymättömät kommentit.

Varaamme mahdollisuuden poistaa kommentit, joissa on linkkejä tai muuta materiaalia, joiden sisältöä tai todenperäisyyttä emme voi tarkistaa.

Jos käyttäjä rikkoo toistuvasti sivun sääntöjä, hänen pääsynsä sivulle voidaan estää.